Legend

Ave!
Wczoraj pocztylion wniósł skromnie wyglądającą paczuszkę do mojej roboty. Odebrałem ją przez okienko „drżącymi ręcyma”, wszak nadawca REBEL to oznacza nielichą gratkę. Prawie zawsze. W dzikim szale rozerwałem pancerną (jak zwykle) przesyłkę przy pomocy palnika i obcęg i… ujrzałem niepozorną, Savage-like wydaną Legendę.

Kto zacz? Legend to kontynuacja RuneQuesta wydawana przez Mongoosa. Mechanika BRP z drobnymi modyfikacjami dotyczącymi tworzenia postaci (startowy poziom skilli zdeterminowany przez sumę 1-2 cech) i walki. Pojawia się też parametr „akcje”. Jego wartość to suma średniej INT i DEX. Dla wartości 1-6 (o ile pamiętam) postać może w rundzie wykonać 1 akcję, 7-12 dwie, 13-18 trzy, etc. Średni bohater będzie miał w rundzie 3 akcje – czyli ataki bądź obrony. Tym samym (na ile doczytałem po półtorej godzinie lektury) różni się to od BRP, gdzie akcji defensywnych można było wykonać więcej, choć z malejącą sukcesywnie o 30% szansą. 3 akcje w turze to warianty 2 ataki-1 obrona lub 1 atak-2 obrony. Nie jest źle. Pojawia się spora pula manewrów, no i w ramach ataku i obrony też są specjalne wariacje zwiększające ich efektywność.

Graficznie jest trywialnie. Wydanie zeszytowe, jak Sewydże (dlatego tak tanio wyszło, to niegłupie), czarno-białe, około 180 stron. Znajduje się tam wszystko co potrzebne do gry z warstwy mechanicznej, bo oczywiście opisy świata to inna para kaloszy (autorzy odsyłają do RuneQuestowych II-dodatków, kompatybilnych mechanicznie – Lankhmar, Hawkmoon, etc.). Co jeszcze? Umiejki zebrane są w bloki – podobne 2-3 zebrane są w jedną, co sprawia, że pula jest nieco mniejsza i łatwiej ogarnąć postać. Do wydania jest chyba 250% + coś tam za coś. Sorry, ale nie przeczytałem wszystkiego. Z tego co widziałem jednak bohater stworzony przykładowo miał niezłe wartości na poziomie 40-70%. Spox. Samo nadanie wartości liczbowych cechom odbywa się dwojako – albo rzuty 3k6 (i 2k6+6 dla SIZ i IQ) albo 80 punktów do rozdziału, bez startowego 10 dla każdej, co daje nam średnią dla 7 cech na poziomie 11 z ogonkiem. To na kolana nie wali. Są lokacje trafienia, tu już nie są opcją ale imperatywem. I tyle z mechy.

Cennik – mamy tu następującą gradację: ołów-miedź-srebro-złoto. 1000 lead-100 copper-10 silver-1 gold. Tak to wygląda, naprawdę sympatycznie moim zdaniem. Wiodące kruszce to miedź i srebro, złoto rzadkie i tylko do dużych transakcji. Tym samym unikamy chorych sytuacji, że gracze targają wiadra złota po sakiewkach, znane nam z paru systemów.

Fajnie to wszystko wygląda. Poczytajcie.

 

Informacje o mrufon

Ich komme aus Russland und liebe Kiefer.
Ten wpis został opublikowany w kategorii Uncategorized. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

7 odpowiedzi na „Legend

  1. Tomek pisze:

    Ciekawe rozwiązania. Najbardziej mi się podoba ilość akcji w rundzie zależna od INT i ZR, oraz połączenie umiejek. Ale w Conanie zrobiliśmy postacie wg oryginalnego BRP i tak będziemy raczej grać, że drugi unik to np. – 30%. Bo przy grze na ilość akcji nie ma sensu brać np i uniku i tarczy, skoro można np. tarczą zrobić 2 albo 3 takie same zasłony. Więc zostaniemy przy takiej opcji.

  2. mrufon pisze:

    Ja nie zamierzam tego wprowadzać, to ciekawostka. Dopiero na Grecję czy na fantasy wejdzie mecha Legend. Spoks.

  3. smartfox pisze:

    Ja tylko przypominam, że w BRP większość mechaniki to opcje, te akcje obronne na -30 % za każdą kolejną też. Tak przyjąłem w Conanie, zresztą dodając „house rules”. Wszystko zależy od tego, czego gracze i MG chcą.

  4. mrufon pisze:

    Dziś coś podziębiony jeśm, więc zaraz lezę do wyra, poczytam dalej (w przerwach między wojną peloponeską ;)) Legend.
    Kevin – naszykuj mi Grejmałzera i Fafhrda.

  5. smartfox pisze:

    Zagraj na manewrach i potem powiedz.:)

  6. mrufon pisze:

    No na razie to jest teoretyzowanie, wszystko wyjdzie w praniu. Rozumiem, że masz traumatyczne doświadczenia? 🙂

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s