The Age of Shadow

Ave!

Screening netu objawił mi przed dwoma dniami kolejną ciekawą pozycję do obczajenia – The Age of Shadow. TAoS tworzą dwa PDF-y (z których jeden bezpłatny, drugi 3 baksy). Pierwszy z nich (ów darmowy) zawiera 80 stron krwistego mechanicznego mięsa. Opis świata jest w części drugiej, której nie czytałem, póki co.

Silnik oparty jest na mechanice OpenQuest. Skóra zdarta z BRP i porządnie wygarbowana, no i przycięta również. Przycięta bo system jest uproszczony dalece w porównaniu z BRP – skomasowane są podobne umiejętności (tym samym znika Sleight of hand i Fine manipulation, które razem z Stealth i Hide daje słodziutkie Deception). Nie trzeba wydawać kroci na wykupienie umiejek-klonów. Znikają lokacje trafienia, które, co nie ukrywam, nie są dla mnie żadnym atraktantem, nie ma upiornych końcówek (te dodatki po 1,2 czy 3% z tytułu wartości cech podstawowych), przez które robienie postaci stawało się koszmarem. Trochę jak w LEGEND pojawiają się tu dwie odporności – Resilience (fizyczna) i Persistence (psychiczna). Tabela broni krótsza i pancerze mniej licznie reprezentowane, co dalej upraszcza ubieranie postaci. Fate Points występują już nie jako opcja – krasnoludy i ludzie mają na starcie 2, elfy ledwie 1. Można je wydawać na rerolowanie, uchronienie się przed ciężkim zranieniem etc. MG nagradza postacie FP po zakończeniu sesji, nie napisano szczegółów ale to jasne, że daje się tyle by zachować balans i nie zgubić zdrowego rozsądku. Nie wchodząc w szczegóły – walka uproszczona (choć rdzeń pozostaje ten sam)

Magia występuje w dwóch odmianach – Innate i Sorcery. Innate to użyteczna bojowo magia prostacka – zupełnie odpowiada to Common Magic z LEGEND (kolejne odniesienie). Sorcery to bardziej złożone czary i mechanika obrotem magiczną esencją też bardziej złożona. Hahaha! I znów mamy ssanie z LEGEND – bazowy koszt czaru 1 punkt, można poprzez Manipulation zwiększać koszt tym samym dodając kolejne efekty do bazowego lub/i potęgując istniejące. Sympatyczne i logiczne. Z magią wiąże się też zagrożenie – Corruption. Każdy fumble przy rzucaniu czaru to 1 punkt Corruption. Jeśli poziom C przekroczy wartość POW to bohater przechodzi pod kontrolę MG szarpany wiatrami z gruntu w sumie złej, chaotycznej magii. Też się podoba. Nie wali się czarów na lewo i prawo.

Na koniec jest atrakcyjnie podany bestiariusz zawierający popularne fantasowe bestyje w gotowych tabelkach. Ale ale – te istoty mają zawsze 3 reprezentantów – lamera, średniaka i mocnego przedstawiciela. To też budzi sympatię, wszak masz od razu mięso goblinie, paru doświadczonych wojów i wodza plemienia 😉

Drugi tom to opis świata, w którym trwa zmaganie z jakąś potęgą, nie znam szczegółów bo tekstowa zachęta jest enigmatyczna, ledwie parę zdań. Niemniej sprawię sobie bo a nuż do atrakcyjnej mechaniki dołączy fajne uniwersum.

Miłośnicy BRP zobaczą tu jego wyszczuplone lustrzane odbicie. Szczerze polecam bo nasza ekipa właśnie się przesiada z Conan_BRP na Conan_OQ.

Informacje o mrufon

Ich komme aus Russland und liebe Kiefer.
Ten wpis został opublikowany w kategorii Uncategorized. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

2 odpowiedzi na „The Age of Shadow

  1. Avaron pisze:

    Przez przypadek podpowiedziales mi jak rozwiazac kwestie magii w Warhammerze na Legendzie ;-P

  2. mrufon pisze:

    Przypadek rządzi światem. Bawcie się dobrze.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s