Conan GURPS

AVE!

Od początku mam problem z graniem w Conana na adaptowanych mechanikach – najpierw był Savage Worlds, potem FATE. Obie mają mnóstwo zalet, szczególnie upodobałem sobie FATE’a. Jego heroiczność zaczyna mnie jednak nasycać. W ostatnim scenariuszu drużyna wchodziła w Stygijczyków jak w masło. Nawet kapłani walący z tyłu czary nie zmienili układu sił.

Na dzień dzisiejszy mamy dwa systemy osadzone w Erze Hyboryjskiej. Conan d20 ze stajni Mongoose’a i Conan od Jacksona, Conan GURPS. Ten d20 po próbach przed dwoma laty odpadł – brakuje mu balansu na wyższych poziomach. GURPSa jakoś pominąłem w swoich poszukiwaniach. Duży wpływ na tę decyzję miała 4 edycja, gdzie podręcznik MG i gracza to dwa osobne byty (i odbyty też). Nieprawdopodobne rozmiary podstawki z tworzeniem bohatera zniechęciły mnie i resztę teamu. Ostatnio jednak trafiłem na 3 edycję – tu core rulebook to jedna pozycja. Wszystko mieści się na zaledwie 256 stronach! Zasady są lżejsze i mniej obszerne niż w 4 edycji. Krótko mówiąc zanotowali regres w kolejnej edycji. Lipa. Trójka okazuje się naprawdę dobrą opcją do Conana, jako że jest podstawka z niezłymi opisami świata i magii do tej mechaniki. To wbrew pozorom solidny support.

Nie pozostaje mi nic innego jak zestresować chuopaków, że Conana i owszem będę prowadził dalej, ale na silniku GURPSa.

Informacje o mrufon

Ich komme aus Russland und liebe Kiefer.
Ten wpis został opublikowany w kategorii Uncategorized. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

5 odpowiedzi na „Conan GURPS

  1. smartfox pisze:

    Rany wykonczysz swoich graczy. No i w sumie wziąłeś dość skomplikowany system względem tego, z czego korzystałeś wcześniej.

  2. karprpg pisze:

    Trochę nie kminię co to znaczy, że heroiczność w Fate cię nasyca. Conan to heroic fantasy, ma być epicko i heroicznie do obrzygania, bo to taki świat. Mroczni kapłani i bestie mają mrzeć seryjnie w każdej przygodzie, a postaci graczy mają się otrzepać z ich resztek i iść dalej. Zatem skoro jest heroicznie, prosto i grywalnie, to po kiego grzyba kombinować? Zamiast męczyć kolejną mechanikę, skrobnij lepiej dwa trzy scenary 🙂

  3. Tomek (Araven) pisze:

    Ja już jestem wykończony. Mrufon jak raz na dwa miesiące nie odkryje nowej zajebistej mechaniki, to znaczy, że był chory w tym czasie. Ręce opadają. Zagram w Conana na Gurpsie. Ale ja pozostaję fanem FATE. Ten system dopiero rozwija skrzydła, wychodzą dodatki, nowe światy, rozszerzenia reguł.
    Pozdrawiam. Araven.

  4. mashkaron pisze:

    Trzecioedycyjnego GURPSa (z kilkoma niewielkimi regułami domowymi), mimo świadomości pewnych jego wad, uważam za najlepsiejszą mechanikę rpg. Grałem w GURPSa dużo. W GURPSa Conana akurat nie. Podręcznik czytałem z dziesięć lat temu. Z jakiegoś powodu zakładałem, że będzie to jeden z najnudniejszych dodatków do GURPSa. No i okazało się, że jest odwrotnie: dużo mięcha erpegowego a całość bardzo inspirująca do grania.
    Będziesz wrzucał jakieś raporty z sesji?
    Albo chociaż wspominał, jak idzie gra – od strony mechanicznej? Jakieś staty bohaterów/przeciwników?

  5. mrufon pisze:

    Wrzucę raport z naszego ostatniego grania (ubiegły łikend – poleciał Conan na FATE i ja prowadziłem Conana na GURPSie. Trochę się z tym ociągam ale jak jest odbiór i zainteresowanie mechą i settingiem – to chętnie.
    GURPS 3 naprawdę dobrze hula i wolę go od 4 edycji. Zwłaszcza tworzenie postaci w 4 jest koszmarnym przeżyciem – cały podręcznik przewag, kłirków, enhansmentów i innych – kto przez to przebrnie?

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s